COVID-19 salgını, öğrencileri ve öğretmenleri çevrimiçi öğrenime geçerken rutinlerini büyük ölçüde ve hızlı bir şekilde değiştirmeye zorladı. Artık bir daire içinde oturup kitap okuyamazlar, bir şiir okumak için sınıfın önüne atlayamazlar veya bir dil sınıfında bir diyalogu paylaşmak için bir partnerle çalışamazlar. Bu olağanüstü karmaşık süre boyunca, öğrencilere yalnızca sağlam bir akademik deneyim sunmakla kalmayıp, aynı zamanda bağlantı ve topluluk, aşinalık ve tutarlılık, keşif ve ifade için bir yer sunmak - hepsi sanal olarak- önemli. Oyunları ders planlarına dönüştürmek, zorlu bir dönemde katılımı arttırabilir, yaratıcılığa ilham verebilir ve içerik bilgisini geliştirebilir. Belki de en önemlisi, oyunlar fiziksel ayrılık sırasında öğrencileri bir araya getirir.
Sevinç ve Hareket için Tasarım
Seyirci alma gibi sıradan görevlerde bile
oyunlar zevk verebilir. Okulumuzdaki öğretmenlerimizden biri eğlenceli bir
soru sorarak günlük devamlılığı hızlı bir oyuna dönüştürebileceğini fark etti. Yanıtları
ve katılımı toplamak için Google Formlar'ı kullanarak öğrencilere "Siz
memeli mi yoksa kuş mu olmayı tercih edersiniz?" ve neden diye sordu.
Genç öğrenciler, "Çünkü kuşlar
bulutlarda ve kara sularında her yere seyahat edebilir ve uçabilir",
"Memeliler daha uzun yaşama eğiliminde" ve "Ben zaten memeliyim
ve iyi gidiyor" gibi akıllıca cevaplar verdiler. Ders başında
öğrenciler cevaplarından bazılarını paylaştılar, birbirlerinden öğrendiler ve
birlikte güldüler.
Hareket gerektiren oyunlar, öğrencilerin
sınıfta bile ekranlarından uzaklaşmaları için fırsatlar sağlar. Erken çocukluk
programımızda eşzamanlı programlama sırasında öğrencilerden evlerinden renk,
amaç, doku ve boyuta göre nesneleri bulmaları ve gruba geri getirmeleri istendi. Bu
evden okula bağlanarak çocuklara kişisel eşyaları ve beraberindeki hikayeleri
paylaşma fırsatı sundu.
Fiziksel hareket aynı zamanda topluluk
oluşturmada değerli bir araç olabilir. Atletizm eğitmenimiz, yaşlı
öğrenciler ve yetişkinler için haftalık sanal egzersiz yarışmaları oluşturdu. Akranları
ve koçları dışarıda görmek, tecrit sırasında bir dayanışma duygusu yarattı. Bu
popüler etkinlik, topluluğumuzun bağlantı kurmasına, birbirlerinden öğrenmesine
ve gülmesine yardımcı olan düzenli bir meydan okuma sunuyordu.
Hareketi yaratıcılıkla harmanlamanın
yollarını arayın. Dans dersinde, anaokulu öğrencileri, ağzında yapraklarla
çamurlu bataklık suyunda yürümeye çalışan çılgınca komik bir dinozor hareketleri
serisinden geçtiler.
Ev içi Faaliyetleri Düşünün
Öğrencilerin senkronize video öğrenimi dışında katılabilecekleri oyunlar için
düzenli alan ve fırsat sağlayın. Birçoğu birlikte evde olduğu için tüm
aileyi kapsayabilecek aktiviteler düşünün.
Video klipler, evde oyun sunmak için
kullanışlı bir araç olabilir. Ortaokul müdürümüz Carmen Sandiego, Dünyanın Neresinde? Tarzında videolar
oluşturdu. Bir parkın veya açık alanın önündeki coğrafya zorluklarını
kaydederek konumuna ilişkin ipuçları sundu. Öğrenciler cevabı keşfetmek
için bölgedeki çeşitli parkları okudular.
Okul karma bir programa göre çalışıyorsa,
öğrencilerin fiziksel olarak sınıfta olmayacağı izin günleri için eve gönderme
oyunları düşünün. İlkokul öğrencilerimiz, otoportre çizmekten giyilebilir
sanat yaratmaya kadar dokuz seçenekli bir tombala tahtası aldı. Seçenekler,
öğrencilere boş günlerinde başarabilecekleri eğlenceli bir şeyler sunarken,
ebeveynler evlerine ve programlarına en uygun seçenekleri seçebiliyordu. Kart,
aşağıdakiler gibi düşük maliyetli aktiviteler içerebilir: bir dans partisi
verin, minnettar olduğunuz bir şey çizin veya veri toplayın ve bir çizelge veya
grafik oluşturun.
Öğrencilerin evde tamamlayıp sınıfla
paylaştıkları eş zamansız oyunlar sunun. Canlı oyunlar genellikle görüntülü
sohbet üzerinden yapılırken, öğrencilere teknoloji yoluyla katkı ekleme fırsatı
verin. Örneğin, öğrenciler resim ve videoları Padlet'e, dijital bir ilan
tahtasına veya kısa videoları Flipgrid'e yükleyebilir. Genç öğrencilerden
Flipgrid hakkında haftanın dersiyle ilgili "Su döngüsünü kendi
kelimelerinizle tanımlayın" veya "Sınıfa bugünün hava durumunu
anlatın" gibi bir soruyu yanıtlamaları istendi.
Oyunları Değerlendirmelere Dahil Edin
Öğretim yılı son haftalarına taşınırken,
öğretmenler, özellikle geleneksel değerlendirmelerin zor olduğu bir ortamda,
öğrencilerin bilgilerini pekiştirmeleri, paylaşmaları ve bunu yaparken
eğlenmeleri için yollar aradılar.
Öğrencilerden oyunlar tasarlamalarını
istemek, anlamlı yıl sonu deneyimleri yaratmak için yeni bir yol açar. Örneğin,
okulumuzda geometri öğrencilerinden Pisagor teoremini kullanarak kendi dik
üçgen yapbozlarını tasarlamaları ve yaratmaları istendi. Öğrenciler,
şehirler yaratmak, Doritos'un şeklini analiz etmek, piramitlerin ve dağların
açılarını keşfetmek dahil olmak üzere çok çeşitli bulmaca projeleri yarattılar. Öğrenciler,
projelerini çevrimiçi videolar aracılığıyla birbirleriyle paylaştılar.
Salgın birçok aile için ekstra stres
yaratırken, oyunlar sadece öğrenme katılımı için değil, aynı zamanda birlikte
keyifli anlar için basit ama eğlenceli bir fırsat olabilir.
Kaynakça: https://www.edutopia.org/article/how-use-games-build-community-distance-learning