Öğrencileri bir göreve götüren
oyunlar, sosyal bilgileri canlandırabilir ve öğrenciler arasındaki bağları
güçlendirebilir.
Karma bir sınıfta çalışan
öğretmenler için en büyük zorluklardan biri öğrencileri meşgul
tutmak. Öğretmenler, fiziksel bir ortamda öğretilmesi amaçlanan dijital
dünyaya uyması için dersleri yorulmadan uyarlamak için çalışıyorlar. Çoğu
durumda, harcanan çalışma saatlerine rağmen sonuçlar yine de harika
değil. Çok fazla okul için sanal toplantılara katılım azalmakta ve öğrenciler
katıldıklarında katılım düşük. Öğretmenler hayal kırıklığına
uğradı. Her zamankinden daha çok çalışıyorlar ve bunalmış hissediyorlar ve
öğrencilere ulaşmak için ne yapacaklarından emin değiller.
Bir eğitim teknolojisi koçu olarak,
çaresizce çözüm bulmalarına yardım etmek istedim. Ortaokul kızımın
ilgisini neyin çektiğini düşündüm: sosyal fırsatlar, oyunlar, gizemler ve
seyahat. Öğrencilerin
eş zamansız olarak tamamlayabilecekleri öğrenme maceraları oluşturmak
için bu fikirleri Google Slaytlar ile birleştirdim. Bunu, slaytlarınıza
oyunlaştırma öğeleri ve sürükleyici deneyimler ekleyerek de yapabilirsiniz.
Kendi GOOGLE SLAYTLAR öğrenme maceranızı
oluşturma
Oyunlaştırma , "oyun dışı bağlamlarda motivasyonu teşvik
etmek için etkinliklerin ve harici ödüllerin
kullanılması". Oyunlaştırma, aktif öğrenmeyi teşvik ederek, dikkat
süresini artırarak ve öğrenci stresini azaltarak öğrenme motivasyonunu
güçlendirir. Tanıdığım çoğu öğrenci oyun oynamayı seviyor. Oyunlar
neden bu kadar çekici ve eğitimciler sınıfta aynı etkileşimi nasıl
yaratabilir? Birçok oyunun sosyal bir yönü var, bir görev içerir ve
seçenekler sunar.
Karantina sırasında
kızım, kullanıcıların arkadaşlarıyla "sürükleyici 3B deneyimler"
oluşturmasına ve keşfetmesine olanak tanıyan bir platform olan Roblox aracılığıyla oyun
oynamaktan keyif aldı. Oynarken, liderlik tablosunda sekmeleri tutar,
hedefine ulaşmaya ne kadar yakın olduğunu ve aynı anda oynayan arkadaşlarıyla
sohbet ederken kaç puan topladığını. Yüz yüze veya uzaktan öğrenme
faaliyetlerine katılımı artırmak için bu oyun öğelerini
ekleyebiliriz. Derslerinize oyunlaştırmayı dahil etmek için şu yol
gösterici soruları düşünün:
·Dersime sosyal bir yönü nereden
ekleyebilirim?
·Nasıl rekabet ekleyebilirim veya
ilerlemeyi izleyebilirim?
·Nasıl seçenek ekleyebilirim?
·Dersime nasıl macera veya gizem
duygusu ekleyebilirim?
Öğrencileri Google Street View
Gezilerine bırakın: Google Street
View Gezileri , kullanıcının konumu 360 derecelik bir ortamda
keşfetmesine olanak tanıyan bir dizi sanal seyahat
macerası. Görüntülerken, Büyük Giza Piramitleri çevresinde dolaşmak veya
Everest Dağı'ndaki Ana Kamp'a yürüyüş yapmak için ekranı kaydırmak için
parmağınızı kullanabilirsiniz. Google, dünyayı Google arabalarında,
motosikletlerinde ve teknelerinde gezmeleri veya egzotik konumlardan
fotoğraflar çekmeleri ve ardından sürükleyici 360 derece deneyimler oluşturmak
için fotoğrafları birleştirmeleri için yürüyüşçüleri işe alır.
Öğrenciler için bir öğrenme macerası
oluştururken, bilgi oluşturmak ve küresel bir bakış açısı eklemek için
romanlar, makaleler veya ders kitabı okumalarında akıl hocası "metin"
olarak kullanmak üzere bu gezilerden birini seçin. Öğrenciler, evlerinin
veya sınıflarının rahatlığında dünyayı dolaşabilmeyi sevecekler.
Google Slaytlar: Standartlarınızı, öğrenme
hedeflerinizi ve Google Street View Trek'i seçtikten sonra, bir görev oluşturma
zamanı. Görev, öğrencilerin bir gizemi çözmek, bir dağa tırmanmak veya bir
arkeolojik keşfi ortaya çıkarmak gibi bir hedefe ulaşırken bilgileri
sentezlemelerini gerektirir. Başlangıç noktanız olarak Google Street
View Gezileri'ni kullanın. Örneğin, bir ortaokul İngilizce dil sanatları
dersi, düşüncelerini görselleştirmek için Düşünme Haritalarını kullanma ,
metne bağlı soruları yanıtlama ve kanıt kullanarak yazma gibi okuryazarlık
stratejileri uygulayabilir . Öğrenciler her bir öğrenme görevini
tamamladıkça Everest Dağı'nın zirvesine kadar ilerlerler.
Başlamak için iki Google Slayt
sunumu oluşturun. Birini "orijinal" ve diğerini
"öğrenci" olarak etiketleyin. "Orijinal" slaytlarınıza
kaydetmek üzere arka planınız olarak kullanmak üzere Creative Commons
görsellerini bulmak için Ekle> Görsel> Web'de Ara'yı
kullanın. Slayda öğrencilerin hareket etmesini istemediğiniz başka
herhangi bir şey ekleyin. Ardından, orijinal slaytları PNG görüntüleri
olarak kaydedin. Her PNG görüntüsünü arka plan görüntüsü olarak
"öğrenci" slayt sunumuna yükleyin. Bu görüntüler kilitli ve
taşınamaz.
Bir ilerleme çizelgesi oluşturmak
için görüntüleri ve bağlantı
slaytlarını kullanın, böylece öğrenciler yol boyunca
ilerlemelerini takip edebilirler. Seviyelendirilmiş makaleler ve kısa
videolar içeren seçim panoları oluşturarak öğrencilere okuduklarını ve nasıl
öğreneceklerini seçme şansı vererek öğrenci ajansını tanıtın. Son olarak,
kapsamlı Street View Gezisi'ni dahil edin ve Flipgrid'deki bir video tartışma
konusu, ortak çalışmaya dayalı bir Padlet veya Google Classroom Stream'deki bir
tartışma gibi sosyal bir yön ekleyin.
Bir öğrenme arayışı Oluşturma: Keşfetme
Antik Piramit Öğrenme Macera, öğrenciler bir arayış
içindeler Büyük Piramit'in içinde ne yalan keşfetmeye. Bir vücudu
mumyaladılar, Kral Tut'un hayatından bir gün geçirdiler ve kendilerini Giza
Piramitlerinin 360 derecelik görüntülerine kaptırdılar. İlgi eklemek için,
YouTube'un ses kitaplığından Creative Commons müziği ekledim ve BadgeBuilder'ı öğrencilerin öğrenim
yönetim sistemlerinde gösterebilecekleri bir rozet oluşturmak için kullandım.
Biraz yaratıcılıkla, kendi Google
Slaytlar öğrenme maceranızı oluşturarak öğrenci katılımını artırabilirsiniz.
Kaynakça: https://www.edutopia.org/article/using-gamification-increase-engagement-during-hybrid-learning